Bolig

Venstre går ind for, at boligformerne i Egedal Kommune skal være varierede. Der skal være boliger, der er attraktive for enhver smag, livssituation og økonomisk råderum og vi vil lade os inspirere af andre kommuner i udbygningen af stationsnære samt ikke-stationsnære byer. Venstre støtter den eksisterende Agenda 21-strategiplan for boligudbygning i Egedal Kommune. Venstre støtter Grøn By og benytter allerede nu 2020-krav.

· Venstre vil gerne i dialog omkring, hvordan vi skaber varierede boliger i nye boligområder og hvordan sikrer vi et varieret tilbud ved nybygninger.

· Venstre støtter op om begrebet ”Smart City”.

· Venstre tør at være kreative og satse på et exceptionelt byggeri, der vækker arkitektonisk begejstring og med brugbare anvendelsesmuligheder.

· Venstre vil støtte udbygningen af ældreboligfællesskaber samt øvrige boligformer med fællesområder samt lade sig inspirere af de gode eksempler.

· Venstre støtter op omkring aktiviteter i Egedal By og vi har stort ønske om udenoms arealer, der indeholder både skov, sø  og naturmiljø.

· Venstre støtter udbygning  af flere lejeboliger i Smørum og Ølstykke, der allerede er igangsat, som et led i vores vision om boliger til ethvert behov.